دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

وبسایت سورس ادمین با مدرس هایی که دارد به شما کمک می کند که پروژه های برنامه نویسی بزرگی را تولید کنید .همراه ما باشید

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

۷ بازديد

چه به دنبال شروع برنامه نویسی به عنوان یک سرگرمی، یک شغل جدید، یا فقط برای ارتقای نقش فعلی خود باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه نویسی می خواهید شروع کنید.

البته پاسخ درستی وجود ندارد. انتخاب زبان اول به این بستگی دارد که می‌خواهید روی چه نوع پروژه‌هایی کار کنید، برای چه کسی می‌خواهید کار کنید، یا چقدر می‌خواهید این کار آسان باشد. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد اینکه کدام یک را باید دنبال کنید، به شما بدهد.و اینکه مهمتر از ان اینه که شما میخواهید در چه پلتفرمی کار کنید. و باید زبان برنامه نویسی مربوط به آن پلتفرم رو انتخاب کنید. البته بعضی از زبان های برنامه نویسی در چند پلتفرم کاربرد دارند مانند جاوا اسکریپت , سی شارپ , ...

پایتون

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی آسان و حتی سرگرم کننده برای یادگیری ابتدا هستید، همیشه زبان برنامه نویسی پایتون توصیه می شود. پایتون به جای اینکه مجبور باشد به قوانین نحوی سختگیرانه بپرد، مانند انگلیسی می خواند و برای افرادی که در برنامه نویسی تازه کار هستند درک آن ساده است. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به وسواس در مورد جزئیات کوچک‌تر که اغلب در زبان‌های دیگر مهم هستند، دانش پایه‌ای در مورد شیوه‌های کدنویسی به دست آورید.و می توانید با یادگیریه زبان برنامه نویسی پایتون بعد از 6 ماه یک برنامه نویسی خوب بشوید. اما از نظر من کسی که میخواد برنامه نویس بشود یا می خواهد در برنامه نویسی به بهترین جاها برسد. و به درآمد بالایی برسد بهتره که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را انتخاب کند. اگر میخواهید درباره جاوا اسکریپت بیشتر بدانید مقاله مرتبط را بخوانید.
مرتبط : جاوا اسکریپت چیست؟

پایتون همچنین برای توسعه وب، رابط های گرافیکی کاربر (GUI) و توسعه نرم افزار ایده آل است. در واقع، از آن برای ساخت اینستاگرام، یوتیوب، و اسپاتیفای استفاده شده است ، بنابراین علاوه بر داشتن یک پردازنده سریع‌تر، به وضوح مورد تقاضای کارفرمایان است.

با وجود اینکه پایتون دارای مزایایی است، اغلب به عنوان زبانی آهسته در نظر گرفته می‌شود که به آزمایش بیشتری نیاز دارد و به اندازه زبان‌های دیگر برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل کاربردی نیست.

سی شارپ

سی شارپ هم یکی از برترین زبان برنامه نویسی است. همونطور که گفتم زبان برنامه نویسی سی شارپ در اکثر پلتفرم ها کاربرد دارد مانند برنامه نویسی وب , برنامه نویسی بازی و ... که البته در برنامه نویسی وب سی شارپ همراه با asp.net core کاربرد بسیاری دارد. و به راحتی با یادگیریه زبان برنامه نویسی سی شارپ می توانید یکی از بهترین برنامه نویسان وب شوید. چون که زبان برنامه نویسی سی شارپ یکی از پرقدرتمند ترین زبان برنامه نویسی است. سی شارپ برگرفته از زبان برنامه نویسی C هست. اگر می خواهید زبان برنامه نویسی سی شارپ را یاد بگیرید. بهتره که در دوره آموزش سی شارپ همراه ب asp.net core ثبت نام کنید این دوره دارای 6 ماه پشتیبانی می باشد. و همچنین در این دوره یک پروژه محور به ارزش چندین میلیون برای شما انجام داده ایم.در این پروژه وبسایتی مانند سورس ادمین درست کرده ایم.
برای ثبت نام در دوره آموزش سی شارپ به همراه پروژه محور بر روی لینک روبرو کلیک کنید : آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ به همراه asp.net core
اگر میخواهید درباره زبان برنامه نویسی سی شارپ بیشتر بدانید مقاله مرتبط را بخوانید :
مرتبط : 15 دلیل برای یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ

جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا و دارای ویژگی های سنگین است که تقاضای زیادی دارد. این با فرض "یک بار بنویس، هر جا اجرا شود" ساخته شده است، به این معنی که می توان آن را بر روی هر دستگاهی نوشت و روی پلتفرم کار کرد.

این باعث می‌شود که یکی از مطلوب‌ترین مهارت‌های زبانی (بله، منظورمان پردرآمد ) باشد. بنابراین، اگر به دنبال یادگیری زبانی هستید که می‌خواهد شغلی عالی برای شما به ارمغان بیاورد، این ممکن است یکی از بهترین کارفرمایان برنامه‌نویسان جاوا از جمله Ebay، Amazon و IBM باشد .

علاوه بر این، جاوا اغلب برای توسعه برنامه‌های اندروید و iOS استفاده می‌شود، زیرا اساس سیستم عامل اندروید است، که آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در صورت تمایل به ساخت برنامه‌های موبایل تبدیل می‌کند.

در حالی که ممکن است انتخاب آن به آسانی پایتون نباشد، جاوا یک زبان سطح بالا است و بنابراین هنوز هم برای مبتدیان نسبتاً پسند است. با این حال، راه‌اندازی کندی دارد و برای مبتدی‌ها زمان زیادی طول می‌کشد تا اولین پروژه خود را اجرا کنند.
زبان برنامه نویسی جاوا بیشتر بر روی پلتفرم های موبایل کاربرد دارد مانند اندروید , ios

جاوا اسکریپت

چرا جاوا اسکریپت اینقدر محبوب است؟

جاوا اسکریپت یکی دیگر از زبان های فوق العاده محبوب است. طبق مجمع عمومی، بسیاری از وب‌سایت‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید به جاوا اسکریپت از جمله توییتر، جی‌میل، اسپاتیفای، فیس‌بوک و اینستاگرام وابسته هستند .

علاوه بر این، هنگام افزودن تعامل به وب سایت ها، ضروری است زیرا با HTML و CSS ارتباط برقرار می کند. این امر باعث می‌شود که آن را برای وب‌سایت‌های توسعه‌دهنده جلویی و روبه‌روی مصرف‌کننده ضروری می‌کند، در حالی که اهمیت فزاینده‌ای در توسعه بک‌اند و افزایش تقاضا در هر زمان دارد. به دلیل محبوبیت، جاوا اسکریپت همچنین در چارچوب‌های اتوماسیون آزمایشی پیشرو است و ستون فقرات چارچوب‌هایی مانند نقاله و Nightwatch.JS است.

هیچ چیزی برای نصب با جاوا اسکریپت وجود ندارد زیرا از قبل در مرورگرها تعبیه شده است، بنابراین از نظر راه اندازی ساده ترین زبان برای شروع است. اشکال در اینجا این است که این بدان معناست که در مرورگرها به طور متفاوتی تفسیر می شود (شما باید آزمایش های متقابل مرورگر اضافی انجام دهید ) و ممکن است در طراحی واکنش گرا در مقایسه با اسکریپت های سمت سرور نقص داشته باشد.
نکته : اگر علاقه به یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت دارید. می توانید در دوره آموزش جاوا اسکریپت از صفر تا صد ثبت نام کنید.در این دوره زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را به بهترین صورت به شما آموزش می دهیم. به صورت مقدماتی تا پیشرفته و در این دوره 30 پروژه بزرگ جاوا اسکریپتی انجام می دهیم. که قیمت هر پروژه میلیونی می باشد. و یک چیز مهم دیگه که این دوره را خیلی بهتر می کند اینه که این دوره دارای 6 ماه پشتیبانی می باشد. برای ثبت نام در دوره آموزش Javascript می توانید بر لینک روبرو کلیک کنید : آموزش جاوا اسکریپت به همراه 6 ماه پشتیبانی

باز هم، در حالی که یادگیری آن سخت ترین نیست، مطمئناً به آسانی پایتون نیست. اگر جاوا اسکریپت در ابتدا دشوار به نظر می رسد، این آموزش جاوا اسکریپت را امتحان کنید که بسیار آسان است که یک گربه می تواند آن را انجام دهد
بدونه شک زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یکی از برترین زبان های برنامه نویسی است. زیرا این زبان در اکثر پلتفرم ها کاربرد دارد. مانند وب , موبایل , ... البته این زبان در برنامه نویسی وب بیشترین کاربرد را دارد و مطمئن باشید که اگر زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نباشد. هیچ وبسایتی نمی تواند وجود داشته باشد.
مرتبط : ویژگی های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

چرا جاوا اسکریپت اینقدر محبوب است؟

بنابراین، بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری چیست؟

  • اگر به دنبال چیزی آسان هستید: پایتون
  • اگر می خواهید پایه ای محکم داشته باشید تا شما را به یک توسعه دهنده ماهر تبدیل کند: C
  • اگر به دنبال شغل هستید یا می خواهید اپلیکیشن موبایل بسازید: جاوا
  • اگر می خواهید توسعه front-end را امتحان کنید: Javascript

در حالی که ممکن است یک استراتژی برای انتخاب وجود داشته باشد، راجر کولیر تاکید می کند که برنامه نویسی صرف نظر از انتخاب شما سخت است (حتی با پایتون). شروع ناامید کننده خواهد بود، و علاوه بر این، در آن واقعاً خوب شوید. با این حال، او همچنین پیشنهاد می کند که این تمایل به چالش برای یادگیری مهارتی است که دیگران ممکن است حوصله آن را نداشته باشند، چیزی است که ذاتاً کدنویس ها را منحصر به فرد می کند.
بهتر است بدانید : چگونه توسعه دهنده جاوا اسکریپت بشویم؟

به قول خودش، Collier - یک علاقه‌مند به جاوا اسکریپت - می‌گوید: « یادگیری برنامه‌نویسی سخت است و به همین دلیل آن را دوست دارم ».

به خصوص برای آزمایش کنندگان، از آنجایی که صنعت QA به طور فزاینده ای به مهارت در اتوماسیون تست نیاز دارد ، دانش برنامه نویسی به یک دارایی ارزشمند تبدیل می شود. در " کدنویسی کلید یک حرفه اتوماسیون تست است: آیا آمادگی دارید؟ TJ Maher پیشرفت می کند که یادگیری کدنویسی راه شماره یک برای نفوذ به اتوماسیون تست است . سپس، حتی پس از اینکه فکر کردید آن را فهمیده اید، باید همیشه به تمرین ادامه دهید.
بهتر است بدانید : چگونه توسعه دهنده جاوا اسکریپت بشویم؟

ماهر گفت: «مهمترین چیز این است که پس از استخدام به عنوان مهندس اتوماسیون تست، تمرین کدنویسی را متوقف نکنید. "یادگیری یک سفر بی پایان است."

علاوه بر این، مهم نیست که چه زبانی را انتخاب می کنید، به شما توصیه می شود که پس از زبان اول خود متوقف نشوید – بهترین برنامه نویسان ترکیبی را در زیر کمربند خود دارند. بعد از اینکه یکی را یاد گرفتید، بقیه احتمالا راحت تر می شوند.
بهتر است بدانید : برترین زبان برنامه نویسی وب؟

برای شروع اتوماسیون تست به یکی از این زبان‌ها،  راهنمای تست سلنیوم را بررسی کنید یا کتاب الکترونیکی ما را در مورد حرکت از آزمایش دستی به تست خودکار  بررسی کنید .

و اگر هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید، در اینجا یک اینفوگرافیک بسیار جالب وجود دارد که باید کار را برای شما آسان تر کند.
بهترین مقالات :
چندیدن مرحله برای تسلط بر هر زبان برنامه نویسی
راهنمای قبولی در هر مصاحبه برنامه نویسی

چرا جاوا اسکریپت اینقدر محبوب است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.